mandag 13. juni 2011

O herlige sommer!

En sjelden hendelse har gjort at bloggingen har havnet langt bak i rekken den siste uka. Sola har nemlig vist seg her i trøndelag!! Og ikke bare som et lite glimt! neida, vi har hatt sommerlige tendenser her oppe i dagesvis! Og dette har vi selvfølgelig måttet nyte fullt ut. Derfor har nok symaskinene støvet ned slik som resten av huset, men noen voksenkjoler har da blitt til på kveldstid. Disse mangler den siste finishen før de kan vises frem, men de kommer=)
 Brennesle, gressløk og løpestikke er noen av ingrediensene i urtesaltet jeg lager. Plukking av urter er en herlig aktivitet jeg har drevet med i sommerværet!

Stemor er ikke bare fin å se på, den kan spises også!
Urtesaltet får en fin grønnfarge fra urtene. Tørket stemor ved siden av. Trist at man må plukke en million stemor minst, for å fylle et glass etter de er tørket!
 Rabarbraen bør snart høstes. Jeg har laget mange liter av både sirup, syltetøy og saft, og enda står det igjen masse rabarbra i hagen.

 Fordi om man ikke sitter inne og syr, kan man sitte ute å hente inspirasjon. Herlig bok, anbefales virkelig!
 Her er utsikten fra verandaen vår. Den halvferdige verandaen rettere sagt. 

Våre to nydelige lamadamer overrasker oss til stadighet ved å vise nye sider av seg selv. På torsdag fødte kashmirgeita vår to nydelige geitekillinger, og lamaene har sin fulle hyre med å passe på de. Hvis noen kommer i nærheten kan de finne på å "mure seg opp" forann killingene, og her om dagen da en av de små våget seg ut av innhegningen på egen hånd, var ikke Haldis(den hvite lamaen) sen med å hente den inn igjen. Dyreverdenen er magisk!

7 kommentarer:

  1. Så mye stilig du lager! Hva bruker du tørkede stemorsblomster til?
    Kan si meg helt enig med deg i at "Made by me" boka anbefales :)

    SvarSlett
  2. For en nydelig utsikt du har :) Og den boka får jeg snart i posten også, gleder meg.

    SvarSlett
  3. For noen vakre bilder! jeg kjenner sommeren når jeg leser her:9 OG boken er kanon!

    SvarSlett
  4. Flotte bilder du tar!!
    Liker så godt effekten med at det blir uklart bakover i bildet!

    SvarSlett
  5. Tusen takk dere=) Stemorsblomstene bruker jeg i te.

    SvarSlett
  6. For en nydelig plass du bor på, og for noen herlige lamaer :)

    SvarSlett
  7. Herlig plass du bor på, og fine bilder :)

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...