mandag 28. mars 2011

Gammelt nytt


Jada, det er lenge siden jeg lagde posen til sønnen min, men jeg har jo ikke fått blogget om den:)
Posen har kommet utrolig godt med i vinter!
Bakgrunnen for denne posen, var planen om en pose som ikke var klumpete, tykk og tok opp all plassen i vogna, men som likevel tålte 10 minus. Jeg synes kjøpte vinterposer jeg har sett tar opp unødvendig stor plass. Og jeg må si jeg er litt stolt over å lykkes med utfordringen*skryte litt*. Ikke en eneste gang har poden vært kald etter å vært ute. Posen er laget for å passe til han er 3 år, men likevel hadde lillemann plass i bagen sammen med posen til han var over 6 mnd. Da bytta vi til sportsdelen av andre årsaker. Må nevnes at vi har emmaljunga egde duo da. Skal ikke gå god for at posen får plass i de minste bagvognene.

Grunnen til at posen ble vellykka er at jeg laga posen i ull. Ingenting slår ull altså:) Innerstoffet i posen er bomull, for poden tåler ikke ull helt innerst mot kroppen. Ei forholdsvis tynn dyne inni posen, og tykt ullstoff ytterst. For å få posen skikkelig god og tett brukte jeg glidelås med vindstopper. Jeg utelot selehull, og laget posen tett i bunnen. Løpegang rundt hodet gjør at den blir helt tett og lun øverst også.
Og når det er ekstra kaldt, er det plass til lammeskinnet inni posen sammen med lillegull:)

Nå er det snart på tide å pakke bort posen for sesongen, da den verste kulda er over(håper jeg).
Derfor er jeg på leting etter stilige stoffer til vår/høstposen. Tenkte å sy den som en "snuggle". Det er jo så genialt å kunne ta av dyna, og bruke bakdelen som seatinsert i vogna! Gleder meg til å ta fatt på posen, og enda mere til den er ferdig:D

Ha en fin dag!

1 kommentar:

  1. Kjempetøff! Og vi får såå mye skryt for joggedressen du har sydd! Kommer nok bestilling på mer etterhvert skal du se :)
    Vet ikke om du er interessert eller om du har fått den før, men det ligger jaffal en award til deg i bloggen min :)

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...